مقالات آموزشی

آموزش اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور

اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور یکی از دغدغه های کسانی است که قصد دارند محتوای لپ تاپ خود را روی پرده نمایش ویدئو پروزکتور نمایش دهند . اگر این یکی از دغدغه های شما نیز هست تا انتها یاین مقاله همراه ما باشید .

فروشگاه مسترپروژکتور به عنوان معتبر ترین فروشگاه فروش ویدئو پروژکتور و تجهیزات آن در اصفهان فعالیت می کند . برای خرید ویدئو پروژکتور در اصفهان می توانید از طریق همین وب سایت خرید خود را انجام دهید . در صورت نیاز به مشاوره ی تخصصی با مشاوران ما تماس بگیرید.

انواع روش اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور

اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور با روش های مختلفی انجام می شود که شما می توانید با توجه به شرایط خود یکی از این انواع روش اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور است .

اتصال لپ تاپ به ویدئوپروژکتور

روش اول : اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور با استفاده از کابل : برای اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور از طریق کابل باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. لپ تاپ خود را از طریق یک کابل سازگار (DVA, HTMI, VGA) به ویدئو پروژکتور وصل کنید.
  2. لپ تاپ و پروژکتور خود را روشن کنید.
  3. هنگامی که هر دو دستگاه روشن هستند؛ کلیدهای Windows + P را روی لپ تاپ خود به‌طور هم‌زمان فشار دهید.
  4. گزینه اشتراک‌گذاری صفحه نمایش (screen-sharing) را بر روی ویدئو پروژکتور قرار داده و تایید کنید.

در نظر داشته باشید اکثر لپ تاپ‌ها و پروژکتورها دارای پورت HDMI یا VGA هستند. با این حال ممکن است رایانه شما برای اتصال دو دستگاه به یک‌دیگر به یک آداپتور تبدیل پورت‌ها به هم نیاز داشته باشد. این مشکل اغلب هنگام اتصال یک دستگاه جدیدتر به یک دستگاه قدیمی وجود دارد.

در کل بهتر است برای اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور از کابل HDMI استفاده کنید؛ چراکه هم صوت و هم تصویر را با کیفیت بالایی انتقال می‌دهد. اولویت دوم را برای وصل کردن لپ تاپ به ویدئو پروژکتور، استفاده از کابل DVI قرار دهید؛ چراکه کابل DVI نسبت به کابل VGA تصویر واضح‌تری ارائه می‌دهد.

پیشنهاد : برای خرید پرده نمایش پروژکتور در اصفهان کلیک کنید.

روش دوم : اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور ببا بلوتوث : اگر پروژکتور شما از ویژگی بلوتوث پشتیبانی می‌کند؛ می‌توانید لپ تاپ ویندوزی خود را به روش زیر به آن متصل کنید:

  1. لپ تاپ و پروژکتور خود را روشن کنید.
  2. با فشار دادن دکمه روی پروژکتور یا کنترل از راه دور آن،  پروژکتور خود را در حالت جفت (pairing mode) قرار دهید.
  3. بلوتوث لپ تاپ خود را روشن کرده و آن را با پروژکتور جفت کنید.
  4. پس از اتصال، کلیدهای Windows + P را روی لپ تاپ خود فشار دهید.
  5. گزینه اشتراک‌گذاری صفحه نمایش را روی پروژکتور مدنظر خود قرار داده و تایید کنید.

اتصال لپ تاپ به پروژکتور

روش سوم : اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور با روش miracast : روش miracast، روشی است که مبتنی بر Wi-Fi Direct می‌ باشد. برخی از دستگاه‌ های هوشمند اندرویدی از این روش برای اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور پشتیبانی می‌ کنند.

البته شایان به ذکر است که دستگاه‌ هایی که مبتنی بر سیستم عامل iOS هستند از این‌ روش برای وصل شدن به ویدئو پروژکتور پشتیبانی نمی‌ کنند.بنابراین در هنگام استفاده از این روش به نوع سیستم عامل خود دقت نمایید.

بیشتر بخوانید : برای کسب اطلاعات از اجاره ویدئو پروژکتور در اصفهان کلیک کنید.

علاوه‌بر این تنها لپ تاپ‌هایی از این روش پشتیبانی می‌ کنند که سیستم عامل آن‌ها ویندوز 8.1 و 10 باشد. اگر سیستم عامل شما ویندوز 10 است ادامه ی این آموزش اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور برای شما است.

اتصال لپ تاپ با ویندوز10 به ویدئو پروژکتور :

  1.  ابتدا ویدئو پروژکتور را روشن کنید و ورودی را بر روی گزینه اتصال بی‌سیم قرار دهید.
  2.  وارد بخش تنظیمات یا Settings لپ تاپ خود شوید.
  3.  از بخش Devices، گزینه Add Devices را انتخاب کنید.
  4.  سپس از منویی که برای شما باز می‌شود، دستگاه ویدئو پروژکتور را انتخاب کنید.

علت عدم اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور

علت عدم اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور

1.اتصال کابل معیوب : اگر لپ تاپ خود را از طریق کابل به ویدئو پروژکتور متصل کرده‌اید. ممکن است کابل معیوب علت مشکل باشد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که کابل از هر دو طرف به طور صحیح وصل شده باشد؛ و پیچ‌های انگشتی کابل‌های VGA یا DVI محکم باشند.

اگر اتصالات دو طرف آن صحیح به‌نظر می‌رسد؛ کابل ویدیو را از نظر سایش یا فرسودگی بررسی کنید. در نهایت کابل را تعویض کنید؛ و شرایط را دوباره امتحان کنید.

2. آداپتورها کار نمی‌کنند : اگر لپ تاپ خود را با کابل و از طریق آداپتور به ویدئو پروژکتور متصل کرده‌اید؛ مطمئن شوید که آداپتور درست کار می‌کند. برای این کار پروژکتور خود را از طریق یک آداپتور به تلویزیون یا سایر دستگاه‌های نمایشگر متصل کنید؛ تا این احتمال تایید یا رد شود. اگر مشکل ادامه داشت؛ آداپتور را عوض کنید. احتمالا با این کار مشکل شما برطرف می‌شود.

3. تنظیمات Window Display : اگر از نسخه‌های قدیمی ویدئو پروژکتور استفاده می‌کنید؛ ممکن است لازم باشد وضوح لپ تاپ یا رایانه خود را کاهش دهید. برای تغییر وضوح صفحه نمایش به سطحی پایین‌تر، مسیر Settings >  System > Display > Scale and layout را باز کنید. حالا تنها کافی است که میزان وضوح کمتری را انتخاب کنید.

نتیجه گیری

اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور از روش های مختلفی انجام می شود که در این مقاله به بررسی هر روش به صورت کامل پرداختیم . در هنگام متصل شدن، ممکن است عدم اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور رخ دهد که در این مقاله به بررسی دلایل ان نیز پرداختیم .

اگر نیاز به مشاوره ی تخصصی در ارتباط با خرید ویدئو پروژکتور ، نحوه ی اتصال ، اجاره ویدئو پروژکتور ، تعمیرات پروژکتور و غیره دارید می توانید با شماره ی 09139024029 تماس بگیرید. مشاوران ما آماده ی پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در ارتباط با ویدئو پروژکتور می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *