مقالات آموزشی

ویدئو پروژکتور فاصله نزدیک چیست؟

ویدئو پروژکتور فاصله نزدیک چیست؟

ویدئو پروژکتور فاصله نزدیک یا ویدئو پروژکتور شورت ترو، سینمایی بزرگ را برای فضای کوچک خانه شما به ارمغان می­ آورد و می تواند تصاویر را با اندازه ­های دلخواه به نمایش بگذارد.

خوشبختانه به مرور زمان و با پیشرفت علم و تکنولوژی، دیگر هیچ محدودیتی برای تجهیز کردن یک مکان وجود ندارد؛ به عنوان مثال در گذشته به هیچ وجه نمی­شد سینما را به خانه بیاوریم و حالا می­ توانیم در یک اتاق کوچک، سینما داشته باشیم!

به بیانی دیگر ویدئو پروژکتور خانگی، یکی از بهترین وسیله ­هایی است که خانه شما را در هر لحظه به یک مکان شاداب و هیجان انگیز تبدیل می ­کند. بدیهی است که فیلم دیدن، بازی کردن و بسیاری از کارهایی که با سیستم انجام می­ شوند، اگر در صفحه بزرگ­تری باشند، کیفیت بهتری را هم به دنبال خواهند داشت. از این رو می­ خواهیم در ادامه این مطلب، به نقد و بررسی ویدئو پروژکتور فاصله نزدیک و معرفی یک نمونه از بهترین ویدئو پروژکتور لیزری، بپردازیم.

ویدئو پروژکتور فاصله نزدیک

ویدئو پروژکتور شورت ترو چیست؟

ویدئو پروژکتور فاصله نزدیک یا ویدئو پروژکتور شورت ترو، نوعی پروژکتور است که برای نمایش تصاویر بزرگ با فاصله کم از صفحه نمایش، استفاده می‌شود. در واقع این نوع پروژکتور همانند پروژکتورهای معمولی عمل می‌کند، اما با فاصله کوتاه­تری از صفحه نمایش قادر به نمایش تصاویر بزرگتری است.

با استفاده از ویدئو پروژکتور فاصله نزدیک، می‌توان تصاویر بزرگ و با کیفیت بالا را در فضاهای کوچک­تر و در فاصله نزدیک به صفحه نمایش نشان داد. این ویدئو پروژکتورها معمولاً برای استفاده در کلاس‌های درس، کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و سالن‌های همایش استفاده می‌شوند.

به طور کلی، ویدئو پروژکتور فاصله نزدیک برای فعالیت خود از لنزهای ویژه‌ای استفاده می‌کند که باعث می‌شود که قادر به نمایش گذاشتن تصاویر بزرگ­تر در فاصله کم­تر باشد. این پروژکتورها عموماً دارای تکنولوژی‌های مختلفی هستند، از جمله لنزهای آلترا شورت ترو و تکنولوژی DLP یا LCD .

همچنین ناگفته نماند که ویدئو پروژکتور لیزری به کاربران امکان مشاهده راحت‌تر و واضح‌تر تصاویر را می‌دهد و با فاصله کمتر از صفحه نمایش نیز، احتمال سایه افکنی کم­تر است و کاربران به راحتی می‌توانند در خانه و حتی جلسات و نمایشگاه‌ها از آن استفاده کنند.

ویژگی‌های ویدئو پروژکتورهای فاصله نزدیک

ویدئو پروژکتورهای فاصله نزدیک به دلیل ویژگی ها و قابلیت هایی که دارند بسیار پرکاربرد هستند که البته تقاضا برای خرید این محصولات نیز به مراتب بالا است. از ویژگی های ویدئو پروژکتورهای فاصله نزدیک می توان موارد زیر را نام برد:

فاصله کوتاه
ویدئو پروژکتورهای فاصله نزدیک فاصله کمتری تا دیوار و پرده ویدئو دارند.

تصاویر بزرگ
اگرچه فاصله ویدئو تا دیوار و صفحه نمایش کمتر است اما این محصول قابلیت این را دارد که تصاویر را در ابعاد بزرگ تا بیش از 100 اینچ به نمایش دهد.

 

مزیت های استفاده از ویدئو پروژکتورهای فاصله نزدیک

یکی از مهمترین مزیت استفاده از ویدئو پروژکتورهای فاصله نزدیک این است که شما می توانید تصاویر را در ابعاد بزرگ تر مشاهده کنید. البته این محصول نصب سریع و راحتی دارد که در کمترین زمان به راحتی در فضای مورد نظر نصب می شود.
برای نصب ویدئو پروژکتورهای فاصله نزدیک نیاز به فضای بزرگ تری نیست بلکه در فضاهای کوچک تر نیز می توانید این محصول را در کمترین زمان نصب کنید.
به دلیل کاربرد ویدئو پروژکتورهای فاصله نزدیک برای سالن های کنفرانس، کلاس های آموزشی و محیط خانه مناسب است.

ویدئو پروژکتور شورت ترو

قیمت ویدئو پروژکتور پرتاب کوتاه

در مورد قیمت ویدئو پروژکتور پرتاب کوتاه، نمی­ توانیم یک رقم واحد را مشخص کنیم. چرا که مولفه­ هایی چون مدل، کیفیت، نوع لامپ، وضوح تصویر، نسبت تصویر، قدرت زوم، فاصله تا پرده نمایش و بسیاری از موارد دیگر، بر روی قیمت ویدئو پروژکتور پرتاب کوتاه تاثیر می­گذارند. طبیعی است که هرکدام از این معیارها برای هر نوع ویدئو پروژکتوری متفاوت باشند و همین مسئله می ­تواند در تفاوت قیمت­ ها نیز نقش پررنگی را ایفا کند.

اما به صورت کلی، با توجه به قیمت تلویزیون یا هر نوع نمایشگری، می­توان دریافت که قیمت ویدئو پروژکتور پرتاب کوتاه، بسیار مقرون به صرفه به شمار می­آید. از سوی دیگر با توجه به کیفیت، کارایی و طول عمری که این نوع دستگاه نمایشگر دارد نیز قیمت چندانی را برای شما به دنبال نخواهد داشت.

به صورت کلی، خرید ویدئو پروژکتور فاصله نزدیک، همان راه حل طلایی است که می­تواند اتاق کوچک شما را به یک سینمای خانگی بزرگ یا جلسه کنفرانس باشکوه و حتی کلاس درس، تبدیل کند.

مقاله پیشنهادی : MHL چیست

نواع ویدئو پروژکتور فاصله نزدیک یا ویدئو پروژکتور شورت ترو

ویدئو پروژکتور الترا شورت ترو یا کوتاه برد، به صورت کلی در دو مدل تعریف می ­شود؛ یک مدل برای آموزشی و مدل دیگر نیز برای اتاق کنفرانس. هر دو مدل معمولا با پایه سقفی به دیواری که نزدیک به برد، وایت برد یا پرده باشد، نصب می ­شوند. این دو مدل کاربرد گسترده­ای در حیطه آموزش و ارائه کنفرانس دارند.

آموزشی: در محیط‌های آموزشی، ویدئو پروژکتور فاصله نزدیک می‌تواند برای نمایش محتوای آموزشی بر روی صفحه نمایش بزرگ، مورد استفاده قرار بگیرد. با استفاده از این ویدئو پروژکتور کلاسی ، می‌توان تصاویر ویدئویی، نمودارها، اسلایدهای توضیحی و محتوای آموزشی دیگر را بر روی صفحه نمایش بزرگ کلاس درس به نمایش گذاشت. این فرآیند به دانش‌آموزان و دانشجویان کمک می‌کند تا به راحتی محتوای آموزشی را مشاهده و درک کنند.

نکته قابل توجهی که در مورد ویدئو پروژکتورهای آموزشی و تجاری وجود دارد، این است که از این ویدئو پروژکتورها معمولا همراه با برد هوشمند استفاده می­شود تا کیفیت تصویر بسیار ملموس و مطلوب باشد.

اتاق کنفرانس: در اتاق کنفرانس، ویدئو پروژکتور فاصله نزدیک می‌تواند برای نمایش تصاویر بزرگ و با کیفیت بالا روی صفحه نمایش استفاده شود. با استفاده از این پروژکتور، می‌توان تصاویر ویدئویی، نمودارها و اسلایدهای توضیحی را بر روی صفحه نمایش بزرگ کنفرانس به نمایش گذاشت. ویدئو پروژکتور شورت ترو به اعضای حاضر در کنفرانس کمک می‌کند تا به راحتی محتوای ارائه شده را مشاهده و درک کنند.

ویدئو پروژکتورهای فاصله نزدیک در فضاهای کوچک نیز به راحتی نصب می شوند و برای نصب آنها نیاز به فضای زیادی نیست به همین دلیل در محیط خانه، سالن های کنفرانس و کلاس های آموزش مناسب است. کاربرد ویدئو پروژکتور فاصله نزدیک برای شما در محیط خانه یک سینمای خانگی را به وجود می آورد که به طور یقین با نصب آن و دیدن تصاویرها در سایز بزرگ دیگر میلی برای رفتن به سینما نخواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *